middag med Therese

Jag och Therese har en liten tradition som innebär att vi träffas, lagar mat tillsammans, svullar som fan och sen ser vi på tv och pratar. Igår var det inget annorlunda, förutom att det inte var samma program på tv kanske. Vi gick till Willys och handlade, det blev skinksnitzel och Twisters (potatiskringlor typ) som vanligt. Till det hade vi sås och lite grönsaker. Det blev riktigt gott!!

Efter vi hade lagat mat och ätit så såg vi på tv och pratade om allt mellan himmel och jord. Det är så lätt med Therese, hon förstår precis vad jag menar när jag säger något relativt osammanhängande och hon ger mig alltid bra råd. Hon är en lyssnare - precis som jag.

Förutom middagen så åt vi även gurka och dippa, det är även en liten tradition för oss. Eftersom jag är rädd för att testa på nya saker så tar jag alltid samma smak på min dippa - Holiday. Haha, det är alltid samma visa när vi håller på, vi gnabbar och tjatar och kastar saker på varandra - fast det är precis så jag och T vill ha det.

Vi såg Heroes och sen cyklade jag hem vid ett ungefär. Det var skitkallt ute och mina fingrar höll på att frysa av, men när jag väl var hemma så var sängen mysig och varm. Det var en väldigt bra kväll!

Eftersom Therese hatar att vara med på bild, så får ni nöja er med en bild på de fina grönsakerna jag skar upp medan Therese stekte köttet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0