drömresan

Enda sedan jag såg Sex and the City för första gången så har jag alltid velat åka til New York. Fast inte för att se vart just den serien utspelar sig utan av helt andra anledningar. Jag började läsa mer om NY och tillslut så förälskade jag mig i The Big Apple. Jag har aldrig varit där och nummer fem på min lista över saker jag ska göra innan jag dör, det är just att åka till New York.

En snöig vinterdag, en molning höstmorgon, en bläcksvart vårnatt eller en stekhet sommarhelg - mig kvittar det, jag vill bara uppleva staden på nära håll. Om någon hade gett mig en resa till NY så hade jag varit evigt tacksam och jag hade antagligen svimmat på köpet. Jag har aldrig drömt så mycket om något annat i hela mitt 20:åriga liv. För mig så blir det inte bättre än USA:s huvudpunkt(enligt mig).

Jag har funderat mycket på att spara så mycket pengar som möjligt nu, så att jag i slutet av sommaren ska kunna åka dit. Fast jag vill inte åka själv och jag tror inte att någon av mina vänner vill lägga pengar på en resa till NY. För mig så är det något väldigt speciellt, för alla andra så är det möjligtvis en resa precis som alla andra.

Snälla ge mig en enkelbiljett till New York, en lägenhet vid Central Park och en miljon på kontot - då hade jag blivit lycklig!





weheartit

Kommentarer
Postat av: rebecka

Washington DC är USAs huvudstad, som en liten parentes ;)



Men ja, jag håller med dig, NY är ett drömresemål :D

2010-04-05 @ 21:41:55
URL: http://irebecka.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0