en perfekt påskmiddag

Just nu sitter jag och pappa och ser på fotboll. FC Barcelona möter ATH Madrid och Barca leder just nu med ett mål efter ett fint inspel till Jeffren. Det är alltid skönt att avsluta kvällen med bra fotboll, även om jag älskar att se när IFK Ystad spelar så kan man inte ens börja jämföra dem med proffsfotboll.

Jag har haft en riktigt bra dag. Gick upp till bokhandeln och pratade med Peggy, fick läsexet som jag hade lånat och så köpte jag del två till den serien. Jag mår alltid mycket bättre efter att jag har köpt böcker. Jag vet inte varför men det känns så mysigt att gå in i en bokaffär, titta på böcker, läsa om dem och sedan välja ut de som faller mig i smaken.
         Efter bokhandeln så gick jag till Coop och handlade lite, gick hem och sedan började jag laga mat. Kim och pappa kom vid sex och sedan åt vi. Maten var en ganska stor katastrof, helt mitt fel, men sällskapet var perfekt. Det enda goda var efterrätten - vaniljvisp och hallon. Medan vi drack kaffe och åt så tittade vi på gamla foto från förr, det var riktigt mysigt. Jag trodde verkligen inte att min påskafton skulle bli så bra, men den blev bättre än förväntat. Jag har verkligen världens bästa pappa & världens bästa bror!

ovan: Kim med sin efterrätt.
nedan: pappa försöker gömma sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0