BOKREAN HAR BÖRJAT!

Idag började den efterlängtade bokrean, den tiden som är fylld av fina fynd, överkomliga impulsköp och bra boktips. Jag skäms lite när jag erkänner att jag aldrig varit på en bokrea innan, jag har aldrig tagit mig tid för att se vad som erbjudits - något jag ångrar så enormt mycket just nu.

Jag har kollat igenom sortimentet i bokhandeln och jag har redan lagt undan några böcker till mig, böcker som jag vet att jag med all säkerhet vill ha. Sedan har jag även en "kanske-hög", ett antal böcker som jag har fattat tycke för. Fast eftersom min ekonomi inte är den bästa så har jag bestämt mig för att köpa mina böcker på söndag. Jag har intalat mig själv att om böckerna finns kvar på söndag så är det meningen att jag ska ha dem, då har Ödet bestämt att jag ska läsa just dem för att få en mer rik tillvaro. Det låter löjligt, men för någon som alltid får beslutsångest så är detta perfekt. Många böcker kommer ta slut innan söndag eftersom vi inte har så många av vissa, detta gör att när det väl blir min tur så kommer jag kunna få tid att välja från ett litet urval - vilket jag älskar!

Fast idag har jag inte följt min plan och det slutade med att jag gick hem med två nya böcker. Jag var helt enkelt tvungen att fynda idag, annars hade de böckerna försvunnit och jag ville verkligen ha dem. Därför gick jag ifrån mina egna ord och implusköpte Alla får ligga av Henrik Fexeus och Per Morberg - scenen, livet och konsten att laga mat av Per Morberg. Jag har velat ha dessa böcker sedan de kom ut och nu har jag äntligen köpt dem. Priserna var överkomliga, 79kr för Fexeus och 89kr för Morberg. Ordinarie pris på dem är 229kr respektive 259kr. Dessa priser får mitt samvete att må lite bättre. Så nu ska jag fördjupa mig i två fantastiska böcker!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0