Day 19 - 10 things you want to do before you die


  1. Lära mig älskar mig själv. Jag vet att det låter löjligt men innan jag dör så vill jag kunna titta mig själv i spegeln och tänka att jag är nöjd med mig själv och hur jag ser ut och känner mig.
  2. Besöka New York. Det har varit min favoritstad länge nu och jag har inte ens varit där. Därför har jag beslutat mig för att åka dit en dag, för att få uppleva det jag alltid har drömt om - en snöig vinterdag i Central Park.
  3. Skriva en bok. Jag älskar att skriva och att beröra människor, därför vill jag sammanlänka dessa två i bokformat. Jag vill skriva något som får människor att känna, precis som böcker jag har läst har fått mig att känna. Jag vill beröra, göra en skillnad - om jag bara får en enda människa att förstå dess potential - då är jag nöjd.
  4. Träffa Håkan Hellström. Jag vet att det förmodligen aldrig kommer hända, dels för att han är känd och dels för att jag antaligen hade fått tunghäfta om jag hade fått prata med honom ensam. Fast jag skulle vilja träffa honom eftersom hans låtar har hjälpt mig genom väldigt mycket.
  5. Skaffa en tatuering. Jag har alltid varit den som i ena stunden kan älska något för att hata precis samma sak två dagar senare. Det är precis därför jag ännu inte har låtit göra någon av de tatueringar som jag har funderat väldigt mycket på. Fast förhoppningsvis så kommer jag ha skaffat min första innan detta årets slut. Måste bara bestämma mig för vart jag vill ha den.
  6. Göra något riktigt impulsivt. Kanske ta en sista minuten resa samma dag som planet ska avgå. Eller varför inte hoppa från en flygplan och segla ner mot marken för att i precis rätt tid fälla ut fallskärmen. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra, det är dock meningen med hela grejen - att jag ska släppa mitt extrema kontrollbehov och göra något impulsivt.
  7. Få känna äkta kärlek. Okej, denna punkt är egentligen riktigt löjlig - eller jag tycker det i alla fall. Men jag vill ta reda på om det verkligen kan vara så som på film, att det finns sagokärlek på riktigt. Just nu tror jag inte att det finns något som evig kärlek eller något liknande, men om det finns så vill jag vara med om det. Känna en kärlek som man inte ens kan förklara, som finns där och fyller en med lycka. Ha någon vid sin sida som man vet älskar en villkorslöst. Få känna magin och skönheten, allt i samma stund precis samtidigt.
  8. Flytta till Venedig. Jag har aldrig varit där, men jag har läst om staden + sett foto och videos. Det är så enkelt som att jag har fallit för denna väldigt vackra stad och en dag skulle jag vilja bo där. Inte hela livet men en liten tid i alla fall. Jag vill se ut över broarna och kanalerna och känna mig nöjd. Sitta på en balkong och smutta på ett glas vin medan solen går ner i horisonten och jag skriver sista meningen på min bok. Vilken vacker stund det kommer vara.
  9. Klara lärarutbildningen. Detta är ett av de störta mål jag har och vad som än krävs för att klara av det så kommer jag göra det. Jag måste klara det, jag bara måste.
  10. Leva livet fullt ut. Låter flummigt kanske men det innebär helt enkelt att när jag ligger på min dödsbädd så vill jag inte ångra något. Jag vill känna mig nöjd, känna att jag har gjort det bästa av de förutsättningar jag har haft. Att leva som om varje dag kan vara den sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0