mina käraste ägodelar

Jag tror att alla äger något som är extra viktigt för en. Det kan vara en penna, en bok, en CD-skiva eller något annat som man tittar till en extra gång lite då och då. Även jag har en del sådana saker och för mig så betyder de mer än vad mycket annat gör. Det kan bero på olika saker - på att det var dyrt eller helt enkelt att det har ett speciellt minne som knyter an till saken i fråga.

Nedan så har jag det som betyder mest för mig när det gäller saker som jag äger. Jag har en del andra ting som också skänker mig extra glädje men just dessa personliga tillhörigheter är väldigt viktiga för mig. De har på olika sätt inspirerat mig till tankar och frågeställningar som annars inte hade dykt upp.

Jag må vara löjlig och lite sinnesjuk, men en del av dessa saker behandlar jag som mina egna barn. Vissa skaffar barn och passar dem, jag tar hand om mina Twilight-böcker. De är nog mina absolut käraste ägodelar; min Twilight-serie. Jag har dem på svenska, dock så funderar jag på att köpa dem på engelska också. Jag har läst dem ungefär 8 gånger + att jag läser mina favoritkapitel i böckerna lite då och då. Jag vet inte varför, men jag älskar dem. De får mig att tro på kärlek och jag lever mig in i en förbjuden & fantastisk lovestory.

Ja, vi har alla saker som vi älskar mer än något annat & dessa är de flesta av mina käraste ägodelar:

Böcker:
Harry Potter och de vises sten
Harry Potter och Hemligheternas kammare
Harry Potter och fången från Azkaban
Harry Potter och den flammande bägaren
Harry Potter och Fenixorden
Harry Potter och Halvblodsprinsen
Harry Potter och dödsrelikerna
Filmer:
Harry Potter och de vises sten
Harry Potter och Hemligheternas kammare
Harry Potter och fången från Azkaban
Harry Potter och den flammande bägaren
Harry Potter och Fenixorden

Från vänster:
halsband med mitt stjärntecken (lejon) på ena sidan och mitt namn (Mika) på andra. - fick jag av mormor.
halsband med ett hjärta i - fick jag av Anette i åttan eller nian.
halsband med olika berlocker - de var min mormors.
halsband med en ängel på som innehåller min månadssten - fick jag av Emmylie när jag fyllde 19.
färgglada armband - gjorde barnen på dagiset i Svarte när jag var där på sommarjobb.
Kärlekste för två - fick jag av Jan-Åke på Klostret.

Det som jag värdesätter mest är det på bilden nedan.
Böcker:
Om jag kunde drömma (Twilight) - engelska och svenska
När jag hör din röst (New moon) - svenska
Ljudet av ditt hjärta (Eclipse) - svenska
Så länge vi båda andas (Breaking dawn) - svenska
Film:
Twilight

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0