sex = tabu

En sak jag alltid har funderat på är: varför är sex så tabubelagt i vårt samhälle? Enligt vissa så får man helt enkelt inte prata öppet om det: "det är något privat mellan en man och en hustru.". Jag håller inte alls med om detta, sex är lika naturligt för oss som mat och vatten. Därför förstår jag inte varför man måste ligga lågt med just det sexuella.

Jag pratade med en kvinna en gång om just sex. Jag minns inte riktigt hur vi kom in på det eller varför jag just prata med henne om det men efter ett tag så säger hon:
"Jag förstår mig inte på människor som pratar öppet om sex. De som skriver om det på sina bloggar eller i artiklar för tidningar. Man ska bara vara sexuell när man är ensam med sin man, annars är det förbjudet. Dagens ungdomar flyger och far fram och tillbaka bland olika sexpartners och hur slutar det: jo de får antingen någon sjukdom eller så blir de på smällen. Fast egentligen är det rätt åt dem för de beter sig som slampor."

Okej, för det första så är inte alla så. Hon drog verkligen alla över en gräns och det kvittade vad jag sa för hon lyssnade inte. Hon tyckte att hon hade helt rätt men egentligen har hon inte en aning om hur det verkligen är. Visst, vissa skyddar sig inte under samlag och det kan resultera i ett barn men det är ju inte så varje gång. De flesta är väldigt försiktiga och de väljer inte att ha sex förrän de har hittat någon de älskar - som älskar dem tillbaka.

Jag har funderat mycket på varför vi i dagens samhälle inte kan prata mer öppet om sex och öppna ögonen på de som i nuläget är blinda för verkligheten. När ska vi se att vi alla är precis likadana och att alla har behov, vare sig det gäller mat, toalettbesök eller sex.

Kommentarer
Postat av: Leia

Det beror väl på lite när man är född så att säga. De äldre pratar inte om sådant. så är det bara.

2009-10-09 @ 18:56:05
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Ida.O

Jag håller defenitivt med dej! Precis så skrev en annan tjej på sin blogg och jag tycker att det var så rätt att jag bad VK (västebottens kuriren) skriva om det i sitt blad! Det kom inte med i tidningen men på hemsidan!



P.s Vill du att jag ska göra en header åt dej och kanske lägga in den? Besök www.yannijum.blogg.se/header för mer info!

2009-10-09 @ 19:52:07
URL: http://yannijum.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0