vad vill jag?

Enda sedan jag blev antagen till högskolan och tackade "ja" till platsen så har jag funderat på min framtid. Hur kan det vara möjligt att veta vad man vill jobba med om tjugo år innan jag ens har fyllt tjugo? Jag har alltid haft en plan, alltid vetat vad jag har velat, fast på sista tiden så har nya dörrar öppnats och jag vet inte längre. Jag är så jäkla förvirrad och allt bara snurrar runt hela tiden. Jag vet att jag måste plugga, det finns inga andra möjligheter. Jag kan inte svika de människor som förväntar sig att jag ska göra rätt val nu.

Det kommer säkert bli bra, jag oroar mig nog i onödan, men jag är ändå rädd. Jag vet inte längre vad jag själv vill och tanken på att göra något som jag kanske inte vill gör mig bara ledsen. Fast det finns inget annat att göra, jag vet inte vad min dröm är längre.

Vad vill jag?
Jag vet inte!


Kommentarer
Postat av: Stephanie

Så kände jag också förra hösten när jag blev antagen fast det var inte förrän jag börjat på skolan.

Det blev för mycket på en och samma gång fick kalla fötter och hoppade av.

Det gick helt enkelt för snabbt för mig, jag behövde vara lite ledig och fundera över vad jag verkligen ville. Men nu är jag tillbaka igen :)

Ge det en chans när man väl kommit in i högskole systemet så gillar man det!

2010-07-28 @ 14:03:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0