en hemlighet

Just i detta ögonblick, när jag skriver detta blogginlägg, så är jag lycklig. Jag var kanske inte lycklig igår och imorgon så kanske vardagen känns grå igen, fast just nu så är världens full av vackra färger.
Jag trivs med hela mitt liv för första gången på sju år, det känns bra. Skolan fungerar utmärkt och även om jag stressar inför tentor och uppgifter så kan jag ändå hitta lugnet bland tusen kaotiska tankar. Min klass är bättre än jag trodde och det känns verkligen rätt - mer rätt än på länge. Jag tycker om en annan människa på ett sätt som jag aldrig varit med om innan, som om världen faktiskt cirkulerar till viss del runt honom. Det känns också riktigt bra.

Mitt liv ligger i harmoni just denna kväll och hjärtat slår flera extra slag för att jag är så lycklig. Igår fick jag inte sova en blund, fast det gör inget eftersom det var antagligen den bästa natt jag varit med om. Nu ska jag lägga mig och krama om min ena kudde som inte luktar som mig, den luktar som någon annan - en doft som får mitt hjärta att slå två hundra slag i minuten och som skapar ett leende på mina läppar. Denna helg har varit en av de bästa någonsin och med det så säger jag god natt och dröm sött. Jag vet vem jag kommer drömma om...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0